torsdag 17 november 2011


Lite annorlunda träningsform idag. Kände inte alls för att gå ner i garaget och springa på bandet eller crosstraina. Så det fick bli att koppla in spotify till stereon och köra lite hederlig Friskisochsportis-gympa och discodans. (Eller kanske vi ska kalla det fri rörelse till musik). Tarzan blev jätteglad att matte ville leka inomhus men blev snabbt besviken när matte bryskt avvisade honom. Tur att ingen ser en när man håller på så här :) Far runt som en galning i vardagsummet !
Hur som helst känns det riktigt bra så här en timme senare. Är ju så himla skönt att röra sig i takt med musiken, sen får det väl se ut som det gör, då.

På morgonen hade jag en galen hund som stack ifrån mig för att söka upp den höglöpande tiken som bor i vårt område. Azzar har aldrig tidigare brytt sig nämvärt om löptikar men de senaste dagarna har han legat och gnällt inne och varit som tokig ute. Stack ut genom ytterdörren igår när jag öppnade den men tvärstannade då jag röt som en ilsken björn åt honom. Då fick jag släpa honom i nackskinnet in! Nu slet han sig för mig i morse och drog iväg med kopplet efter sig. Återigen stannade han upp när djävulen flög i mig och jag vrålade. Han hade hunnit en bit och han fick massor med beröm när han vände och kom tillbaka. Dessvärre var det en haltande hund som återkom. Det var bara att vända hemåt med den haltande "bocken" så att Tarzan kunde få sin långprommis. Nu får vi se hur det blir med det där bakbenet.... :(
Tarzan blev ju överlycklig att få matte för sig själv och vi lekte kurragömma i skogen. Han är enorm på att använda nosen! Den är som en magnet i backen!

I kväll ska jag hämta alkomätarna hos Pernilla på Ung kraft, så att vi inte får in några påverkade människor i morgon på spelningen/discot som Hyttan ska ha i Brukslokalen.
Det ska bli skoj!

Sen väntar arbete i helgen.
Tjenamoss!