onsdag 9 maj 2012



Jag har fått uppmaningar om att uppdatera bloggen och det är väl faktiskt på tiden.
Det var länge sedan nu och jag skrev redan då att det kändes som om våren var på väg men då blev det bakslag och vintern kom tillbaka.
Men nu måste vi väl ändå tro att den, våren alltså, är här för att stanna! Träden slår ut ett efter ett och snart slår mina tulpaner ut i rabatten.


Här är grönsaksodlingen i full gång och nu väntar vi bara på att växhuset jag har ritat ska bli färdigt.
Jag har beställt hem kanalplast, men det är virke till stommen som måste inhandlas så fort Robban är klar med sin byggplan i huvudet.

Detta år har vi massor på planeringen.
Malin tar studenten, Robban fyller 40 och vi har även en resa till Las Vegas inbokad i höst.
Det ska verkligen bli kul!


Malin och resten av treorna på Ökna anordnade en hundutställning där hon själv ställde upp som handler för första gången.
Tarzan fick Excellent och vann över en rottishane i BIG-finalen.
Sedan blev han utsett till BIS och Öknas Vackraste Hund!
Stolt mamma och matte är jag!

För ett tag sedan var vi och lyssnade på Felicias klass när de hade klasskoncert.
Bl.a. sjöng Felicia och hennes kompis Emelie Kents "Utan dina andetag".
Underbar låt som framfördes superbra. Och eftersom min dator hela tiden lägger av när jag ska lägga upp videon, får ni titta på den HÄR

I helgen är det massa skoj på agendan. Men det återkommer jag till en annan gång ;)

Våran Azzar-gubbe har fått artros konstaterat i bogled och tassar så nu är han ordinerad medicinskt foder och ska få injektioner av Carthrofen som är smärtstillande. Detta kommer han behöva livet ut.
Vi har inte börjat med injektionerna än, veterinären ska höra av sig när hon får hem det.
Vi får se hur han svarar på denna behandling. Som det är nu märker man av att han haltar när han travar och ibland kan han plötsligt skrika till under en vanlig koppelpromenad och sedan vara väldigt halt :(
Jag anser att en hund måste få ha ett värdigt hundliv med lek och bus, klarar den inte det måste det vara bäst att låta den somna in hur jobbigt det än är för oss som älskar honom.
Därför hoppas jag att Azzar genom att få smärtstillande klarar av att busa och leka med "brorsan" och oss, så att vi får ha kvar honom i flera år till <3

 
Tarzan och Azzar "kampar"


Skaffa dig en härlig dag!