söndag 4 december 2011

Oj, det var länge sedan jag uppdaterade här!
Vad har hänt sedan sist? Inte mycket kan jag säga.
Jag har jobbat mycket och planeringen inför jul har också tagit tid.
Men något roligt som har hänt är att min kompis Catharina och hennes familj har varit i Norge hos sin uppfödare och hämtat hem sötaste valpen Diva, eller Praline av Triomar som hon heter i stamtavlan.

I helgen har vi varit hos min brorsa Thomas och hans familj som bor utanför Göteborg.
Vi tänkte gå på julmarknaden på Liseberg, men när vi vaknade på morgonen var det både kulingvindar och regnet öste ner, så vi beslutade oss för att gå på Universeum istället. Där finns det massor att upptäcka, bla finns den jättelika Oceantanken med hajar och andra exotiska fiskar som rymmer hela 1,4 milj. liter vatten!
Man kan även titta på äckliga fågelspindlar, olika reptiler m.m. Det är lite kul att vara där.



I ett akvarium hittade vi Nemo och hans pappa :)


När vi kom ut från Universeum hade det slutat att regna så då beslutade vi oss för att i varje fall äta lunch och inhämta lite julstämning på Liseberg



Här är gänget

 Tjejerna vill åka lite.....


.....och ta lite lotter

Nu är den här veckan till ända och en ny börjar i morgon med nya upplevelser!