torsdag 15 december 2011


Tänk att vi idag är i mitten av december och fortfarande har vi ingen snö och inte en tillstymmelse till is på "sjön". Lika glad är jag för det! Det kan gärna bli vårvärme efter jul!
På morgonpromenaden gick vi ner till havet. Det var mysigt att vara nere vid Svartåhällen vid soluppgången. Himlen blir så vacker.

Idag visade Tarzan på framgång igen. När vi var på väg ner till havet sprang han lös som han numera alltid brukar göra när vi går längs Bråviken då han plötsligt vek av och tog upp ett spår efter ett rådjur. Rådjuret klättrade upp längs bergssluttningen. Tarzan skulle ju med lätthet kunnat förfölja rådjuret men valde att följa mitt inkallningskommando istället :)
Mycket beröm och godis fick han då!
Det tar sig! :)


Moa har nu varit sjuk i över en vecka. Fick hämta henne i skolan förra onsdagen. Massor av hosta och hon har haft 40 graders feber nästan hela tiden. Den har varit nere på 37,7 som lägst sen har den legat mellan 38,5 och 40 :(
I morgon blir det att åka till läkaren en tredje gång under den här tiden eftersom penicillinet inte verkar bita.
Själv har jag åkt på en dunderförkylning och Nezeril är min bästa kompis just nu.

I går var jag på julbord med jobbet på Marsvikens kursgård. Mycket trevligt och mycket god mat!

Min kompis Catharinas lilla Diva växer så det knakar. Hon är nu tio veckor och jag har
agerat hundvakt vid ett par tillfällen. Det går jättebra med våra hundar. Azzar tycker
 tyvärr att hon är jätteäcklig och undviker henne så gott han kan och morrar om hon kommer för nära. Diva accepterar det men tycker det är jätteroligt att förfölja honom ;)
Tarzan däremot, tycker att hon är mysig. Han låter henne klättra på  honom och hon gör sina försök att tugga på honom.


Praline av Triomar
Diva


Diva och Tarzan