torsdag 6 oktober 2011



Har uppdaterat sidan med länkar och en minnessida och upptäckte att vår Vackra Ozzy skulle fyllt 7 år idag. Tänk vad den hunden var speciell. Han var faktiskt en blandning av Azzar och Tarzan, men det som skiljde honom från dem var att han hela tiden försökte klättra i rang och det har aldrig hänt med varken Azzar eller Tarzan. Ozzy skulle ALLTID ha sista ordet. Han var otroligt lättlärd, men gjorde aldrig något två gånger om han inte fick belöning. Han hittade däremot på egna trick. Vi hade bl.a.lärt honom spela död. När vi sa "pang", slängde han sig ner på sidan och låg stilla. Det egna tricket var att jag vid ett tillfälle ropade på honom att komma och i farten sa jag "pang". Då gled han fram ner på framtassarna och när farten tog slut föll han stilla ner på sidan. Ja han var rolig (men bråkig). En sak som vår granne gillade med honom var att han alltid hälsade besökare skällandes med en leksak i munnen.
Tyvärr fick han inte bli vuxen pga sin höftledsdysplasi. Han gjorde ett djupt tassavtryck i våra hjärtan. <3


Idag har jag och hundarna varit på promenad med Catharina och Gobbe och då mötte vi vår gamla kollega med make och Sheltien Kubbe. Kubbe var lös och sprang trots mattes rop rakt fram till våra hundar. Jag hade fullt sjå att hålla Tarzan som morrade och slet i kopplet. Kubbe for runt oss och Tarzan for i sitt koppel som jag tillslut tappade taget om. Livrädd var jag för vad Tarzan skulle göra med lilla Kubbe och såg framför mig att "nu är det slut, nu får jag ta bort honom". Men till allas lättnad tryckte Tarzan bara till Kubbe nere i diket. Kubbe visade sig underlägsen och Tarzan stog över honom. När jag fått tag i kopplet nosade hundarna på varandra och allt var lugnt.
Fy, vad det var otäckt, tycker jag! Men skönt ändå att veta, att Tarzan regareade normalt när han kom loss. Nu blir det intressant att se hur reaktionen blir nästa gång vi möts.


I kväll ska vi ner med jobbarkompisarna till Stall Dammkärr där Catharina har sin Haflinger Flinga. Vi ska få prova på lite Western-ridning och grilla korv. Mysigt!