onsdag 19 oktober 2011


Nu är verkligen hösten här :(
Fick jag välja skulle det vara sommar minst åtta månader om året. Jag älskar solen och värmen och när det blir grått och kallt skulle jag helst vilja gå i ide. Visst är varma och soliga höstdagar härliga men de slår inte de härliga baddagar som vi hade i somras.
Längtar tillbaka! <3

Idag har effektiviteten infunnit sig. Började med en promenad tillsammans med Catharina och hundarna. Det blöta från skyn gjorde sig påminnt. Sen fick dammsugaren komma fram och göra sitt. Hoppas på att min man vill ge mig en sån där självgående dammsugare i julklapp, så är det redan rent och fint när man kommer hem från promenaden. Sen gick jag ut och röjde i förrådet för att sedan få plats med utemöblerna. Skönt att få det gjort men ack så sorgligt. Det blir ju så påtagligt att vintern snart är här och att vi får vänta i varje fall 6 hela månader innan vi kan sitta ute och njuta av vårsolen.

Sedan bar det iväg till Ica Maxi för att handla. Passade på att köpa mig en snöskyffel från Fiskars innan det tar slut. Förra året var det ju lögn i h-e att få tag i en.
Nu är det dags att påbörja middagsmaten och i kväll är det Hyttan.